Ontdek onze verhalen

10 Tips voor tijdens de Coronaperiode

De Horeca is zwaar getroffen door het deze week genomen besluit om de corena verspreiding tegen te gaan. Wij leven met u mee en willen daarnaast ook van deze mogelijkheid gebruik maken om u juist te ondersteunen op dit moment. Wij hopen u hiermee te helpen richting een succesvolle opening en verse start wanneer de maatregelen opgeheven worden. Daarom vindt u hieronder enkele tips voor nu en de komende maanden:

1)      Werktijdverkorting: KHN adviseert om ook in geval van gedwongen sluiting werktijdverkorting aan te vragen. Kijk voor meer informatie hierover op de site van de Rijksoverheid.

2)      Belastingdienst: Om de gevolgen van het coronavirus voor ondernemers te verzachten, neemt de Belastingdienst maatregelen. Ondernemers, ook zzp’ers, die betalingsproblemen ondervinden door het coronavirus kunnen de Belastingdienst vragen om bijzonder uitstel van betaling.

3)      U heeft het wellicht al in het nieuws gelezen: Veel restaurants denken erover na om via Thuisbezorgd of andere kanalen te laten bezorgen. Juist omdat meer mensen binnen blijven, is het thuis laten bezorgen van gerechten een goed alternatief om toch inkomsten te genereren. Wij kunnen u assisteren met het opmaken van een leaflet die u ter promotie kunt gebruiken.

4)      Let op energieverbruik: Ongemerkt kunnen de energiekosten tijdens de sluiting toch doorlopen. Hier kunt u op besparen door bijvoorbeeld de klimaatkast tijdelijk uit te zetten. Gaat u weer open, zet u hem weer aan!

5)      Blijf in contact: Juist in deze tijden is het ook belangrijk om aan uw klantrelaties te blijven werken. Post updates op social media en denk na over hoe u de klanten weer een warm welkom kunt geven als u weer open gaat.

6)      Bescherm apparatuur: Als u er tijdelijk geen gebruik van maakt is het raadzaam stilstaande apparatuur te beschermen, te spoelen en te reinigen. Denk bijvoorbeeld aan uw tapwijn installaties of By The Glass systemen. Hiermee voorkomt u dat u voor nog meer onvoorziene kosten komt te staan bij heropening.

7)      Achterstallig onderhoud: Dit is misschien wel de periode om alle kastjes op te ruimen, administratie bij te werken en na te denken over nieuwe plannen. Of leer bij over de wijnen die gevoerd worden en hun wijn-spijs combinaties.

8)      Updates van wijnkaarten: Mocht u voor de zomer nog een update wensen van een nieuwe kaart geeft ons dit de kans om dit te doen. Via PostNL kunnen we proefflessen die we dan gezamenlijk via een Skypeafspraak kunnen doorproeven. Natuurlijk verzorgen wij daarna deze update van de wijnkaart voor u. Zodoende bent u er helemaal klaar voor als de gasten weer voor uw deur staan!

9)      Seizoensartikelen: In de aankomende weken zullen wij u voorzien van onze lente-aanbiedingen en seizoensartikelen die u vanaf opening bij u binnen kan laten komen zodat als weer open mag, met een frisse lentestart kan beginnen. Denk bijvoorbeeld aan aspergewijnen of enkele prachtige rosé’s.

10)   Wijziging leveringen: Zoals reeds gemeld zal er In verband met de beperkte volumes de komende weken middels een postcodetabel gewerkt gaan worden. Kijk hier wat dit voor uw leverdagen betekent.

Onze Customer Service afdeling is elke werkdag bereikbaar op 079 363 4800 of verkoop@orbwijn.nl.